Un esdeveniment de

En col·laboració amb

Menú

Teacher track tallers

Teacher track tallers

Tallers

2a sessió presencial Eduhack al YoMo – mSchools

mSchools organitza un taller EduHack dirigit als docents que continuen implicats en el procés de cocreació de propostes educatives, iniciat durant la primera sessió d’EduHack el passat 18 de novembre. L’objectiu d’aquesta sessió és enfortir el seu compromís com a equip, ajudar-los a imaginar i definir fins on volen arribar amb la seva proposta, quin impacte volen generar i com aconseguir-ho.

Georeferenciació de projectes a la meva aula amb Mobile History Map – mSchools

Aprèn a utilitzar la tecnologia per incorporar l’aprenentatge basat en projectes a qualsevol matèria, creant els teus propis projectes de georeferenciació. Els assistents també tenen la oportunitat de participar en el repte del Mobile History Map d’enguany amb milers d’altres escoles.

Ciència al mòbil amb mSTEAM – mSchools

Descobreix que fàcil és fer ciència mòbil a l’escola amb la iniciativa mSTEAM de mSchools i ajuda a resoldre els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. Amb eines senzilles i econòmiques, dispositius mòbils i la vostra ajuda, els nens a l’escola poden convertir-se en científics i explorar els límits misteriosos del nostre món.

Programació per als més petits: Scratch Challenge – mSchools

Necessites ajuda per començar a programar amb els alumnes d’educació primària? Vols incorporar la programació a la teva aula d’educació secundària? Aquest taller us mostrarà com podeu utilitzar mòduls flexibles per incorporar la programació al vostre currículum i com participar en una hackathon molt divertida.

Emprenedoria i programació: App Education – mSchools

El curs d’App Education s’ha estès per tot Catalunya i està formant a milers d’alumnes en emprenedoria i programació, transformant les aules amb noves metodologies pedagògiques. Mai ha estat més fàcil convertir la vostra classe de tecnologia en un entorn dinàmic i emocionant per a la tecnologia i les ments inquietes.

Marató de mSchools Toolbox – mSchools

Els nostres experts en Toolbox mostren tots els increïbles continguts digitals i aplicacions que podeu descobrir a través de mSchools Toolbox. Us sorprendrà veure tot allò que hi ha disponible per aplicar a l’educació. Entreu quan vulgueu, però serà difícil marxar quan experimenteu tots els consells i trucs dels nostres experts.

Design thinking a l’educació: una metodologia innovadora per resoldre reptes i desenvolupar projectes educatius – Fundación Empieza Por Educar

Molts estudiants han dit alguna vegada “jo no sóc creatiu” o “no sé com fer front a aquest repte”. Tanmateix, des de la Fundació ExE, creiem que tots nosaltres podem desenvolupar la nostra capacitat per resoldre reptes d’una manera creativa i que a més, tingui un impacte positiu a l’entorn. Podem entrenar-nos per generar noves idees utilitzant les STEM, els nostres cervells estan construïts per sintetitzar les connexions de pensaments diversos. Aplicant el design thinking, fareu front a un repte donant una solució creativa i aprendreu les diferents etapes del procés que posteriorment podreu aplicar directament amb els vostres alumnes.

Univers Internet – CCCB, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona

Univers Internet és un projecte d’alfabetització digital crítica que inclou tallers, recursos pedagògics per a l’aula i un programa de formació per a docents. Té com a objectiu principal oferir eines per entendre què és Internet i impulsar-ne una reflexió profunda, crítica i creativa sobre temes com la seva materialitat, l’impacte ecològic, els canvis que ha provocat en la manera de relacionar-nos, d’accedir a la informació i transformar-la en coneixement, el big data i la privacitat.

The BIG Bell Test i la segona revolució quàntica – ICFO, Institut de Ciéncies Fotòniques

El teorema de Bell és un dels resultats més importants de la ciència moderna. Bàsicament el teorema demostra que es pot determinar si els fonaments de la física quàntica –l’atzar, la superposició, l’entrellaçament– són certs o si aquests “fenòmens extranys” són, com pensava l’Einstein, expressions de la incompletitut de la teoria. Quan el test de Bell va demostrar experimentalment la “victòria de la quàntica”, va significar una completa revolució en la física, en la tecnologia i fins i tot la filosofia. Ara podem veure les propietats quàntiques com recursos importants per crear noves tecnologies: vivim doncs la segona revoluciò quàntica.

Concursos per alumnes i formació gratuïta al professorat. Aposten per la tecnologia i l’educació – Fundació puntCAT

Vols contribuir que els teus alumnes siguin creadots digitals? Vols aprofitar el potencial de les noves tecnologies per desenvolupar un contingut a l’aula i potenciar el treball en equip? La Fundació puntCAT et presenta dos projectes que t’ajudaran a aconseguir-ho. Durant la sessió es presentarà el concurs WAP.cat, de creació webs i apps per alumnes de 4rt i 5è de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior de la mà de professors que ja han participat de l’experiència. També us presentarem el programa gratuït Formació.cat per a professors que vulguin adquirir coneixements sobre creació de webs i apps a tots els nivells.

Creactivity, un espai Tinkering on es produeix la interacció STEAM – Fundació la Caixa

En aquesta xerrada presentarem Creactivity, de CosmoCaixa, un espai Tinkering emmarcat en el moviment Maker que suposa una nova manera d’entendre les activitats educatives del museu. Amb el caràcter lúdic i lliure que caracteritza els espais Tinkering, Creactivity ofereix a l’alumnat i als adults acompanyants (professorat i família) una oportunitat per posar-se els seus propis reptes i donar-hi resposta des de les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), tot fomentant la creativitat però també permetent-los participar d’una manera activa en les pràctiques STEAM. A la presentació, reflexionarem, a més, sobre el paper dels facilitadors que acompanyen els participants al llarg d’una sessió a Creactivity i de com el seu rol, lluny de ser anecdòtic, pot ser clau per garantir l’aprofitament de les activitats sense que es perdi l’esperit Tinkering de l’espai.

Aprendre ciència fent ciència: els laboratoris REVIR per involucrar els estudiants en la pràctica científica – Fundació la Caixa

El projecte REVIR ofereix als centres de secundària tallers experimentals de ciències que es duen a terme en laboratoris digitalitzats de CosmoCaixa (per a estudiants d’ESO) i de la Facultat d’Educació de la UAB (per a estudiants de batxillerat). En aquests tallers de 3 o 4 hores de durada, els alumnes han de planificar petites recerques sobre fenòmens emmarcats en contextos quotidians (des de la frenada d’un vehicle, fins a la llana de les ovelles, passant per les plaques fotovoltaiques, l’efecte hivernacle o l’acidesa dels oceans); elaborar hipòtesis; recollir dades fent servir sensors digitals de distància, temperatura o voltatge, analitzar les dades obtingudes i discutir-les en grup a la pissarra digital i, així, elaborar conclusions i comunicar-les científicament. D’aquesta manera, es promou que els alumnes s’involucrin activament en el procés de fer ciència.

La ponència “La sorpresa com a eina de comunicació” – Bayer

La ponència “La sorpresa com a eina de comunicació” de Antonio Martínez Ron durant el YoMo revelarà les estratègies necessàries per captar l’atenció del públic jove i adult, i transmetre el contingut científic d’una manera amena i eficaç.

Aprenentatge i desenvolupament professional en educació per avui i per a demà – Google for Education

Ensenyi als seus alumnes a defensar el canvi! En aquesta conferència, els professors coneixeran la visió de Google de l’educació i el programa de desenvolupament professional i certificacions específiques per a docents de Google per a l’Educació.

El futur a les teves mans – Oracle Academy

A través d’una primera exposició d’Oracle Academy i PUE (Projecte Universitat Empresa), les seves funcions i recursos com ilearning, currículum o llicències descobrirem el potencial i el seu caràcter gratuït per a totes les institucions d’ensenyament. A continuació es donarà pas a un workshop com a demostració d’una part del contingut disponible transferible a les aules, acabant amb una xerrada sobre les necessitats en el sector de l’educació en relació a l’àmbit de les tecnologies.

Reinventar l’aula, la cèl·lula de canvi que necessita una escola – HP

RTC és un programa impulsat per HP/lntel Microsoft i SMART per fomentar el desenvolupament de competències a les àrees STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) i impulsar el canvi metodològic als Centres Educatius. Un lloc per explorar, crear, compartir i molt més!